alrollbanner

دلیل کمبود شیر چیست؟ روز جدید

الهام روحانی: شیرخشک غذای ضروری و حیاتی برای کودکانی است که از شیر مادر محروم هستند. این بدان معناست که کودک بدون شیر خشک غذایی برای خوردن ندارد. سازمان غذا و دارو چگونه اهمیت توقف تولید شیر خشک در کشور را که توسط 5 کارخانه به دلیل کمبود ارز انجام شد، درک نمی کند؟ سوال دیگر این است که چرا بنگاه های داخلی تعطیل شده و به جای شیر خشک، ارز بیشتری وارد کشور می شود؟

کمبود ارز توسط بانک مرکزی دلیل اصلی بحران در بازار شیر خشک کشور است. اینها هانی طبرزدا رئیس اتحادیه شیر خشک بود. وی در گفت و گو با اقتصاد اینترنتی ضمن انتقاد از اختصاص سهمیه شیر خشک با کد ملی درباره مشکلات صنعت می گوید: 3 تن بدهی ارزی به خارج داریم و بنگاهی با ظرفیت تولید 10 میلیون. . خارج از چرخه تولید سازمان غذا و دارو ارز لازم را به خشکه سازان اختصاص نمی دهد و شیرخشک خارجی سه برابر ارز را وارد می کند. در هیچ کجای دنیا شیرخشک با نماد ملی به فروش نمی رسد و حتی در فقیرترین کشورها نیز مردم شیرخشک را به راحتی خریداری می کنند.

زود زود گفت: کمبود ارز دلیل بحران در بازار شیر خشک است. 66 میلیون یورو بدهی ارزی به خارج داریم. این به معنای 3 تلاش است. سه کارخانه بدهی ارزی دارند. یک کارخانه با ظرفیت 10 میلیون تعطیل شده و یک کارخانه بزرگ دیگر نیز تا دو ماه آینده تعطیل می شود. هنوز ارزی تخصیص داده نشده است.

وی ادامه داد: توزیع ارز سازمان غذا و دارو وام های قبلی است. باید آن را به تولید ارز اختصاص می داد و هر روز سازمان خواربار بهانه می آورد. اما ناگهان 30 میلیون شیر خشک وارداتی را خواستند. هنوز معلوم نیست چه مقدار شیرخشک و از کجا وارد می شود.

زاده بابیان اینکه هر شیر خشک وارداتی سه برابر تولید داخلی ارزی دارد، تصریح کرد: تصمیمات اشتباه سازمان غذا و عدم تخصیص ارز به تولیدکننده باعث کاهش شیر خشک در بازار شد. ما 15 سال است که محصولات تولید می کنیم و هیچ کمبودی نداشتیم. اکنون به دلیل کمبود شیر خشک، سامانه «تی تک» به بهره برداری رسیده است. درست نیست کشوری که ظرفیت تولید 118 میلیون شیرخشک را دارد که 5 تولیدکننده دارد واردکننده شود و مردم را تحقیر کند. تنها دلیل این امر سازمان غذا و دارو است.

زود زود ادامه داد: سامانه تی تک که راه اندازی شد در زمینه توزیع و دارویی نیز مشکل داشت. شیر خشک با دارو فرق دارد. شما یک بار برای دارو اقدام می کنید. شیرخشک مانند نان و غذای کودک است و این موضوع بار مالی زیادی را بر دوش داروخانه وارد می کند. جداسازی ارز مشکل را حل می کند. اگر ارز بدهند و بدهی ها را بدهند صددرصد مشکل حل می شود. دو برابر ظرفیت مصرف و تولید داریم.

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما