ادعای طرح مافیای دخانیات ایران برای زنان مالیات سیگار کجا خرج می کنند؟

روند کاهش سن مصرف دخانیات در کشور نگران کننده است

آفتاب نیوز :

محمدرضا مسجدی، دبیر کل جامعه مبارزه با دخانیات ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما با اشاره به اینکه میزان مصرف دخانیات در بین زنان و دختران ایرانی همچنان نسبت به کشورهای همسایه پایین است، گفت: هدف اصلی از جذب زنان و دختران به بازار مصرف، مصرف قلیان است که هنوز در خانواده ایرانی محترم است، اما قلیان به صورت دسته جمعی مصرف می شود که ناخودآگاه بنیان خانواده را تهدید می کند.

دبیر کل جامعه مبارزه با دخانیات ایران با اشاره به اینکه 20 تا 22 درصد مردان و 3 تا 4 درصد زنان در این کشور سیگار می کشند، گفت: دو موضوع مهم این است که سن مصرف دخانیات سال به سال در حال کاهش است. زمان، او 18 ساله بود، 16 ساله و 12 ساله شد.

سیگار کشیدن در پسران نوجوان 13 درصد و در بین دختران نوجوان 133 درصد افزایش یافته است!

محمدرضا مسجدی گفت: نگرانی دوم بحث تفاوت های جنسیتی است، تحقیقات انجام شده در بین دانش آموزان نشان می دهد که افزایش مصرف پسران نسبت به دختران متفاوت است به طوری که اندکی 13 درصد افزایش داشته است. پسران، اما در دختران از 13 تا 15 سال، افزایش مصرف و 133 درصد است.

10 تا 15 درصد افرادی که قلیان می کشند معتاد می شوند

این فوق تخصص بیماری های ریوی با اشاره به اعتیاد خفیف گفت: خانواده هایی که پسر و دختر خردسال دارند بدانند هر پسر یا دختری که سیگار یا قلیان می کشد ممکن است در دام اعتیاد بیفتد، هیچ خانواده ای دوست ندارد جوان داشته باشد. معتادان به مواد مخدر از آنجایی که یک جوان معتاد در خانواده زلزله می‌زند، به شما هشدار می‌دهم که مواظب پسران و دخترانمان باشید. تفریح ​​خانوادگی نباید قلیان باشد.

لزوم نظارت رسانه ای بر نحوه مصرف مالیات سیگار

دبیر کل انجمن مبارزه با دخانیات ایران گفت: مجلس در سال جاری مالیات سیگار را افزایش داد که تصمیم خوبی بود و بر اساس این مصوبه اکثریت این مالیات به وزارت ورزش و جوانان واریز می شود. فراهم کردن امکانات ورزشی و بهداشتی برای جوانان به ویژه از نظر ورزشی. آیا جایی هست که رسانه ها این موضوع را پیگیری کنند و ببینند این پول از وزارت ورزش جمع آوری شده است؟ و بعد صرف تامین امکانات ورزشی رایگان می شود؟ به طوری که جوانان ما به جای استعمال دخانیات و قلیان به سمت ورزش و اماکن ورزشی سالم سوق داده می شوند.

میز ویژه پیشگیری از مصرف دخانیات در شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود

محمدرضا مسجدی با اشاره به چهلمین سالگرد مبارزه با دخانیات (1362 تا 1402) گفت: پس از چهار دهه تلاش مستمر با دولت، مجلس، دادگاه ها و نهادهای دولتی، سرانجام شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه های ما را در حوزه کاهش مصرف دخانیات را دیدند و فهمیدند که موضوع دخانیات یک موضوع مهم و چندوجهی است که پیشینه بسیار خوبی دارد و مقررات داخلی و قوانین و قراردادهای بین المللی دارد، اما خیلی چیزها روی زمین مانده است. ، این جدول پیشگیری از سیگار را در شورا ترتیب دادند.

دبیر کل جامعه مبارزه با دخانیات ایران تاکید کرد: ما به عنوان جامعه مبارزه با دخانیات شاخه اصلی این جدول در شورای عالی انقلاب فرهنگی هستیم. کدام سازمان و کدام دستگاه باید چه کاری انجام دهد و این رسالت شورای عالی انقلاب فرهنگی با اتحاد دستگاه های متوالی، ابلاغ سیاست، نظارت، کنترل و ارزیابی محقق می شود.

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما