آتیلا پسیانی درگذشت


آفتاب نیوز :

آتیلا پسیانی پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

انجمن بازیگران سینما اعلام کرد: با دلی غمگین و دردناک به اطلاع می رسانیم متأسفانه آتیلا پسیانی بازیگر ارزنده و بی بدیل سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان پس از یک دوره سخت و طولانی بیماری در خارج از کشور درگذشت. . صلح بی پایان پیوست.

انجمن صنفی بازیگران سینما این ضایعه را به خانواده محترم و هنرمند خانم فاطمه نقوی، خانم ستاره پسیانی و آقای خسرو پسیانی و همچنین حضور همکاران ارجمند ایشان، جامعه تئاتر کشور و تمامی علاقمندان تسلیت عرض می نماید. .

همچنین با تکمیل مقدمات، منتظر انتقال پیکر این هنرمند به ایران هستیم و پس از آن زمان و مکان تشییع اعلام خواهد شد.

آتیلو پسیانی متولد اردیبهشت 1336 و فرزند جمیله شیخی بازیگر سرشناس ایرانی بود که به تازگی از سرطان رنج می برد.

پسیانی به عنوان چهره ای شناخته شده در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون شناخته می شد که در طول فعالیت هنری نزدیک به نیم قرن خود آثاری ماندگار در عرصه بازیگری و کارگردانی از خود به جای گذاشت.

«کشتی گلپر»، «دو فیلم با یک بلیط»، «مسافران»، «خاکستر سبز»، «هیوا»، «واهونی»، «آب و آتش»، «آخرین خام»، «فرزند صبح»، «سکوت» . جایزه، «آتش بس»، «مجردها»، «کما»، «عاشقانه ساده»، «پل چوبی»، «زندگی شخصی»، «نازنین»، «نیمه شب اتفاق افتاد»، «نگار»، «نیاز داریم» آی تی. کارگر معمولی، «جاده قدیم»، «صورت سرخ»، «باز سیاه» از جمله فیلم های اوست که با بسیاری از سینماگران مشهور ایرانی از جمله بهرام بیضایی، ابراهیم حوتمیکی، رسول ملاقلی پور، محمد همکاری می کند. بوزرنیا، فریدون، یرانی، کمال تبریزی و مانی خاگیگی ساخته شد.

پوری آذربایجان در مجموعه تلویزیونی “برف بی صدا می بارد” یکی از آخرین تجربه های هنری آتیلا پسیانی بود. علاوه بر آن ها سریال های دیگری مانند «مخلیلی برو بیو»، «مخلعی سنگت»، «اولین شب آرامش»، «زیر تیگ»، «مدینه»، «نجات گران»، «پرده ها»، «زیر تیغ» وجود دارد. پای مادر.» و «مرضیه» را می توان نام برد.

پسیانی فعالیت تئاتر خود را از دهه 60 آغاز کرد و تا چهار سال پیش در نمایش های زیادی بازی یا کارگردانی کرد.

آتیلا پسیانی در هفته های گذشته برای ملاقات شخصی به فرانسه سفر کرد و به دلیل ابتلا به سرطان مجبور شد در بیمارستانی در آنجا بستری شود و در همانجا درگذشت.

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما