اثرات غیرمنتظره سرکه سیب


آفتاب نیوز :

در این مقاله به رایج ترین عوارض جانبی سرکه سیب می پردازیم:

1- مشکلات معده: سرکه سیب اسیدی است و برخی افراد نمی توانند حتی مقدار کمی از آن را تحمل کنند. اگر از زخم معده، التهاب دستگاه گوارش رنج می برید یا مستعد سوزش سر دل هستید، باید از مصرف سرکه سیب خودداری کنید.

2- تغییر در حرکات روده: سرکه سیب اساساً از تخمیر سیب به دست می آید که حاوی پکتین به عنوان فیبر محلول است و مانند ژله در دستگاه گوارش عمل می کند. این ماده باعث رشد باکتری های مفید روده، کاهش التهاب و تسهیل دفع مدفوع می شود. اما مصرف زیاد سرکه سیب می تواند باعث اسهال شود.

3- مفید برای کلیه ها: مطالعات نشان داده است که مصرف زیاد سرکه سیب می تواند برای کلیه ها مضر باشد. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از نارسایی کلیه رنج می برید یا به تازگی پیوند انجام داده اید، بهتر است از مصرف سرکه سیب خودداری کنید.

4- تورم شکم: اگر از جمله افرادی هستید که در دوران قاعدگی دچار تورم شکم می شوید، باید از مصرف سرکه سیب خودداری کنید. مصرف سرکه سیب فرآیند تخلیه معده را به تاخیر می اندازد. این بدان معنی است که فرد برای مدت طولانی احساس سیری می کند که به کاهش وزن کمک می کند. با این حال، این می تواند باعث مشکلات دیگری مانند نفخ، گاز و حالت تهوع شود.

5- شدت رفلاکس معده: کسانی که از برگشت اسید معده به مری رنج می برند از خوردن غذاهای اسیدی خودداری کنند. سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد و ممکن است رفلاکس معده را در این بیماران بدتر کند.

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما