رابطه افسردگی با عملکرد روده


آفتاب نیوز :

محققان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا نشان داده اند که سطوح پایین سروتونین، یک انتقال دهنده عصبی مرتبط با افسردگی، ممکن است نتیجه مستقیم اختلالات روده باشد.

از جمله این بیماری ها می توان به یبوست اشاره کرد.

این مطالعه در حالی انجام می شود که مطالعه دیگری توسط محققان بیمارستان کودکان فیلادلفیا نشان می دهد که انتقال باکتری روده از یک موش دارای علائم افسردگی به یک موش سالم می تواند رفتار افسردگی را از موش اول به موش دوم منتقل کند. .

در داخل دستگاه گوارش ما شبکه وسیعی از نورون ها وجود دارد، بزرگترین مجموعه نورون ها در بدن خارج از مغز، و روده معمولا به عنوان “مغز دوم” شناخته می شود.

نورون های روده مسئول تولید 90 درصد سروتونین مورد استفاده بدن هستند. سروتونین حرکات روده را تنظیم می کند.

به طور کلی، اختلالات روده بیشتر توسط افرادی که از افسردگی اساسی رنج می برند گزارش می شود. با این حال، ما می دانیم که سطوح پایین سروتونین می تواند بر سلامت روان فرد تأثیر بگذارد.

اکنون این مطالعه جدید نشان می دهد که سطوح پایین سروتونین می تواند منجر به اختلالات روده و مغز شود.

مطالعه دوم نشان می دهد که کاهش تولید سروتونین باعث اختلالات قابل توجهی در سیستم گوارشی موش صحرایی شده است که از این میان می توان به کاهش نورون های روده و کاهش سرعت حرکت محتویات روده اشاره کرد.

تغییراتی که در موش های یبوست دیده می شود مشابه تغییراتی است که در انسان مشاهده می شود.

مهمتر از همه، مشخص شد که یک درمان جدید برای افسردگی که قبلاً آزمایش شده بود، در افزایش سروتونین در روده موش‌ها و بهبود علائم یبوست مؤثر بود. بنابراین با بررسی این مطالعات به این نتیجه می رسیم که بیماری های روانی تنها مربوط به مغز نیستند و ممکن است منشا گوارشی نیز داشته باشند.

اگرچه هر دوی این پروژه ها در فاز حیوانی هستند، اما محققان امیدوارند که تحقیقات سروتونین را در فاز انسانی نیز انجام دهند.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما