استفاده از اینستاگرام و فیسبوک برای آموزش هوش مصنوعی


آفتاب نیوز :

نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا پلتفرم، در مصاحبه ای به رویترز گفت که پیام های ارسال شده به هوش مصنوعی جدید شامل متن و تصاویر است. با این حال، هوش مصنوعی هیچ ارتباطی با پیام‌های خصوصی ندارد، مانند پیام‌هایی که فقط با دوستان و خانواده به اشتراک گذاشته می‌شوند.

این مدیر متا گفت: شرکت «متا پلتفرم» اقداماتی را برای حذف جزئیات خصوصی از پایگاه عمومی مورد استفاده هوش مصنوعی انجام داده است.

وی بدون اشاره به این اقدامات اظهار داشت: از پیام خصوصی در متا پلتفرم ها برای بررسی مدل جدید هوش مصنوعی استفاده نمی شود. ما سعی کرده‌ایم پایگاه‌های اطلاعاتی حاوی اطلاعات شخصی زیادی را حذف کنیم.

نیک کلگ خاطرنشان کرد که متا پلتفرم به دلیل نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی از سایت هایی مانند لینکدین برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده نکرده است.

چهارشنبه گذشته، متا نسخه آزمایشی دستیار مجازی متا هوش مصنوعی خود را در معرض دید عموم قرار داد. این دستیار جدید به کاربران کمک می کند استیکرهای دیجیتالی خود را بسازند. تصاویر را با دستورالعمل های متنی ویرایش کنید و با کاراکترهای هوش مصنوعی چت کنید.

دستیار مجازی Meta AI با استفاده از مدل زبان هوش مصنوعی متا به نام Llma 2 و مدل تبدیل متن به تصویر به نام Emu ساخته شده است. به گفته سخنگوی متا، هر دو مدل با استفاده از پست های اینستاگرام و فیس بوک آموزش دیده اند.

رئیس امور جهانی متا پلتفرم گفت: انتظار می رود برخی افراد به طور قانونی اعتراض کنند که آموزش هوش مصنوعی متا با استفاده از محتوای دارای حق چاپ استفاده منصفانه نیست، اما این شرکت چنین فکر نمی کند.

نویسندگان، هنرمندان و طراحان از شرکت‌های هوش مصنوعی مانند متا شکایت کرده‌اند، زیرا نگران این هستند که این شرکت‌ها از کار آنها برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می‌کنند و حرفه‌شان را به خطر می‌اندازند.

طبق سیاست های متا، کاربران اینستاگرام و فیس بوک تا زمانی که حقوق مالکیت معنوی دیگران را نقض نکنند، صاحب پست های خود در این پلتفرم ها هستند.

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما