افزایش تولید در کارخانه «خورمزگان» ادامه دارد

عنوان 20- فولاد هرمزگان یکی از تولیدکنندگان اصلی هلدینگ فولاد مبارکه است که اکنون در حال تبدیل شدن به یک پیشرو در صنعت فولاد است. در دوره مدیریت جدید در هرمزگان و پیوستن عطالع معروف خانی به این گروه، می توان نتیجه گرفت که هرمزگان وارد مسیر جدیدی از تولید شد و شرایط را برای افزایش تولید مدیریت کرد.

مروری بر تجربه کاری دو سال اخیر شرکت «خورمزگون استلا» راه‌های پیشرفت این مجموعه را نشان می‌دهد که علاوه بر افزایش تولید، در کاهش مصرف انرژی و … نیز مؤثر است.

علاوه بر این موضوع، فولاد هرمزگان در تلاش است تا با افزایش استفاده از انرژی داخلی، اقدامات بیشتری برای صرفه جویی ارزی انجام دهد. پس انداز ارزی می تواند خود را در افزایش سرمایه گذاری برای افزایش تولید و همچنین در جستجوی سهم بیشتر از بازار با گسترش سبد محصولات نشان دهد.

اما فولاد هرمزگان پس از ثبت رکوردهای متوالی، رشد مستمر تولید را در دستور کار قرار داده است. شرکت استل از ابتدای سال تا امروز 7.5 درصد افزایش تولید آهن و 23 درصد افزایش تولید آهن به ثبت رساند و تصمیم گرفت طرح های توسعه را با سرعت بیشتری اجرا کند.

جالب اینجاست که این اعداد باعث شده است که فولاد هرمزگان به گل سرسبد صنعت فولاد در زمینه رشد تولید تبدیل شود. دستیابی به این افزایش تولید در 5 ماه سال جاری نشان داد که شرکت «فولاد هرمزگان» می تواند برنامه های توسعه ای خود را در زمینه های تولید، انرژی و مواد اولیه با سرعت بالا انجام دهد و به اهداف مورد نظر دست یابد.

اما دستیابی به افزایش تولید و اجرای پروژه های بیشتر نیازمند توجه به تامین زیرساخت ها از جمله مواد اولیه، انرژی و حمل و نقل است که بر اساس برنامه ریزی های فولاد هرمزگان از اولویت های این مجموعه است. با این حال تامین برق و گاز می تواند پاشنه آچیل برای رسیدن به این اهداف باشد که البته باید برنامه هایی برای احداث نیروگاه نیز در آن لحاظ شود.

ساخت پروژه های عمرانی و تسریع در آنها علاوه بر اینکه فولاد هرمزگان می تواند همچنان پیشتاز توسعه تولید در صنعت فولاد باشد، افزایش فروش در بازارهای داخلی و صادراتی را نیز در پی خواهد داشت که باعث افزایش درآمد خواهد شد. گروه زنجیره ای شکل نیز افزایش می یابد

در واقع این چشم اندازها منجر به افزایش سهم «خورمز» می شود که دلیل دیگری بر افزایش سرعت اجرای طرح های توسعه است. اما در کنار اتفاقات مثبتی که در فولاد هرمزگان رخ می دهد، باید به بحث بازاریابی و توسعه فعالیت صادراتی نیز توجه ویژه ای شود.

اگرچه موقعیت جغرافیایی فولاد هرمزگان، حضور آن را در بازارهای صادراتی نسبت به سایر تولیدکنندگان فولاد آسان کرده است، اما در حال حاضر رقبا در بازارهای منطقه به دلیل تحریم‌هایی که با آن مواجه هستیم، شانس بیشتری برای فروش با قیمت‌های پایین‌تر دارند. شرایط فروش صادراتی را پیچیده کند.

بنابراین مدیریت شرایط در بازار صادراتی باید در کنار اجرای طرح های توسعه یکی از مهمترین مواردی باشد که در دستور کار فولاد هرمزگان قرار می گیرد.

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما