حدود 200000 معلم کمبود دارند

ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 20 درصد افزایش می یابد

آفتاب نیوز :

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه باید تا پایان شهریور تکلیف معلمان رتبه بندی و برخورد با معترضان مشخص می شد، گفت: وجود دارد. چندین مرحله رتبه بندی که یکی از آن ها در شهرستان ها مشخص می شود و از شهریورماه شروع به ارزیابی و رسیدگی به اعتراضات کردیم و در مهرماه پرداخت کردیم. این فرآیند پیوسته و متصل است و رتبه بندی بخشی از فرآیند یادگیری است و ما دائما درگیر آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 100 نفر از همکاران ما در دو نوبت به شکایات رسیدگی می کنند و ماهانه 50 تا 60 هزار حکم صادر می شود، ادامه داد: از آن زمان تاکنون تعداد معلمان حدود یک میلیون نفر است که البته 150 هزار نفر را لیست می کنیم. تا تعطیلات نوروزی و ما بتوانیم همه ایرادات را تبدیل به حکم کنیم و آنچه که قول داده بودیم مربوط به اتمام رسیدگی به ایرادات در کمیسیون های بدوی بود و طبیعتا این روند در هیأت تحقیق ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پرداخت ها کاملا بر اساس رتبه بندی و پرداخت های جدید براساس تصمیمات جدید انجام شده است، افزود: این روند ادامه دارد و همکاران ما در وزارت آموزش و پرورش مطلع هستند که این احکام برای چه گروه هایی صادر شده است. و به امید خدا در اختیار سایر گروه ها قرار خواهد گرفت.

صحرایی در رابطه با تغییرات در صندوق ذخیره معلمان گفت: صندوق ذخیره معلمان باید با رفتار معلمان اداره شود و حرف ما این است که اعتماد معلمان به این صندوق از دست رفته است و باید این اعتماد بازگردانده شود و من هستم. همچنین یک مدافع تمام عیار از حقوق معلمان هستم.” . پرداخت غیرعادی صورت گرفت و به آنها دستور دادم به آن رسیدگی کنند و دلیل این گونه پرداخت ها و افرادی که چنین اتفاقی برایشان رخ داده است را اعلام کنند، فاز سوم هنوز تکمیل نشده و منتظر پیگیری آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه این صندوق متعلق به فرهنگیان است و معلمان باید احساس کنند که این صندوق برای آنهاست، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر چنین احساسی در بین بسیاری از معلمان وجود ندارد و اصلاحات در این زمینه ادامه دارد. در هفته های آینده بازنگری خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کمبود 300 هزار معلم توضیح داد: به برخی از پیشکسوتان آموزش و پرورش چنین آماری داده می شود و واقعیت این است که در حوزه آموزش و پرورش کمبود سال داریم که اگر بخواهیم طبق استانداردها آمار بدهیم تقریباً همین است. . تلاش 200 هزار معلم و همکار در این دوره ستودنی است. در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور، مهم‌ترین و پیچیده‌ترین فرآیند سازماندهی و سازماندهی را با جذب 75 هزار معلم جدید به پایان رساندیم و مابقی کسری را معلمان فعلی و استخدام جانبازان و دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند. سال سوم و چهارم موسسات عالی به فرهنگیان و توانایی های مشابه جبران می شود.

صحرایی در حالی که نیاز به تسریع در این کسری است، گفت: 75 هزار شغل داشتیم که 25 هزار نفر آن برای دانشگاه شهید رجایی و جذب معلم و 2 ظرفیت خالی برای معلمان ابتدایی، هنرستان ها و معلمان اجرایی شد و 17 هزار نفر پذیرش شدند. به آزمون استخدامی و تکمیل ظرفیت برای تکمیل ظرفیت دفترچه بازنشر شود تا همه فرصت شرکت داشته باشند. .

وی با اشاره به نتایج آزمون معلمان و دلیل این کمبود در انتشار نتایج نهایی این آزمون گفت: اینکه معلم نداریم درست نیست. در کلاس ها چون رده شغلی همه معلمان از معلم تا وزیر معلم است و در صورت نداشتن سرپرست کلاس شروع به تدریس می کنند و تحصیل دانش آموزان تا پیوستن معلمان اصلی ادامه دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این کمبود معلم در 2 سال دولت این دولت ایجاد شد، ادامه داد: کمبود از زمانی شروع شد که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان که دانشگاه راهبردی نظام است از 4 هزار نفر کاهش یافت و امروز. به دلیل نفوذ آن با این تصمیم اشتباه مواجه هستیم و سیاست غلط تامین معلم به جای آماده سازی معلم اثر خود را نشان داده است و در حال تغییر سیاست تربیت معلم هستیم و امسال ظرفیت دانشگاه فرهنگیان 20 درصد افزایش می یابد.

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما