سازمان ملل 20 هزار نفر از ساکنان غزه آواره شده اند


آفتاب نیوز :

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی و غیرنظامی در نوار غزه باعث آوارگی ساکنان شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک با تکیه بر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل گزارش داد که دست کم 20 هزار نفر از ساکنان نوار غزه به دلیل بمباران خانه های خود را ترک کرده اند.

این دفتر در ادامه گزارش داد: حداقل 20 هزار نفر در فلسطین آواره داخلی هستند که در 44 مدرسه وابسته به آنروا از جمله 28 مکان موقت در تمام مناطق نوار غزه به جز خان یونس پناه گرفته اند.

رژیم صهیونیستی که مقاومت فلسطین را غافلگیر کرده و شکست بی سابقه ای از شبه نظامیان الاقصی را متحمل شده بود، مناطق مسکونی شهر غزه را هدف قرار داد و این حملات منجر به شهادت و زخمی شدن صدها غیرنظامی فلسطینی شد.

فرمانده شاخه نظامی حماس از آغاز عملیات طوفان الاقصی بامداد شنبه (24 مهر) پس از حمله گسترده موشکی مقاومت فلسطین به شهرک های صهیونیست نشین اطراف غزه خبر داد.

بر اساس آخرین آمار در این حملات 350 صهیونیست کشته و 1864 تن دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه نیز اعلام کرد که از آغاز جنگ الاقصی تاکنون 313 فلسطینی به شهادت رسیده اند. این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که شمار مجروحان در نوار غزه به 1990 نفر رسیده است.

درگیری بین نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه با نظامیان صهیونیست ادامه دارد.

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما