دیزل ژنراتور چیست؟ شناخت دنیای برق دیزلی آکادمی ماهر

خاموشی تجهیزات بیمارستانی نیز ممکن است موجب به خطر افتادن جان بیماران شود. بنابراین، در چنین مکان‌هایی وجود یک منبع الکتریکی جایگزینِ موقت در زمان‌های قطعی برق ضروری است.

دیزل ژنراتور

  • یکی از قسمت هایی که در دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار می گیرد کانوپی است.
  • در این دستگاه، موتور دیزل با استفاده از سوخت گازوئیل، انرژی مورد نیاز برای تولید برق را تأمین می‌کند.
  • با افزایش سن دستگاه، معمولا کارایی باتری نیز افت می کند و این کاملا طبیعی است.
  • اصولا شلنگ بخاری که وظیفه انتقال آب بخاری به دیزل را دارد، در گذر زمان و در اثر قرار گرفتن تحت دمای بالا، دچار فرسودگی می شود.
  • یک رادیاتور به ژنراتوری نصب شده است که از موتور دیزل خنک شده با آب استفاده می کند.

کاربرانی که با دنیای برق کمتر آشنا هستند معمولا برایشان سوال است که دیزل ژنراتور چیست؟ یا اینکه دیزل ژنراتورها چه کاربردی دارند؟ دیزل ژنراتور ها در ایران معمولا و بین عموم مردم به عنوان برق اضطراری شناخته می‌شود. دلیل این نام به خاطر آن است که در هنگامی که برق شهری ندارید و یا در دسترس نیست برای شما عمل تولید برق را انجام می‌دهد. اما اگر از دیدگاه فنی، دیزل زنراتور وسیله ای است که از دو قسمت اصلی یعنی موتور دیزلی و آلترناتور (ژنراتور) تشکیل شده است و بوسیله آن می‌توان با سوخت دیزل یا همان گازوئیل در مقیاس‌های متفاوت برق تولید کرد.

دیزل

شرکت ولوو شهرت خود را از تولید موتورهای دریایی کسب کرده و رفته رفته با گذشت زمان محصولات متنوعی همچون دیزل ژنراتور را تولید کرده که بسیار موردتوجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. بارزترین قسمت این بخش، مخزن است که سوخت لازم را برای حداقل ۶ تا ۸ ساعت کار نگهداری می‌کند. در واحدهای کوچک و قابل حمل، این مخزن ممکن است در داخل محفظه ژنراتور باشد، یا برای واحدهای بزرگ‌تر، در یک ساختار خارجی جداگانه و دائمی نصب شود. سایر قسمت‌های سیستم سوخت شامل لوله‌کشی برای رساندن سوخت به موتور، پمپ، فیلتر و لوله یا شیر تهویه مخزن سوخت است که از فشار بیش از حد یا خلاء داخل مخزن جلوگیری می‌کند.

کلید هدایتگر (گاورنر) هم به موتور اجازه می دهد در صورت افزایش مصرف با بالابردن سرعت الکتریسیته مورد نیاز را تامین کند، تا در صورت افزایش یا کاهش ناگهانی در مصرف کنندگان میزان تولید برق را کنترل کند. برای داشتن یک دیزل ژنراتور شما باید در کنار انتخاب یک موتور دیزل مناسب، یک ژنراتور یا همان آلترناتور مناسب هم خریداری کنید. در ادامه برخی از معروف ترین برندهای ژنراتور را برای شما معرفی می‌کنیم.

قابلیت کنترل و مدیریت:

دیزل ژنراتور کوپله فابریک، دیزل ژنراتوری است که کار کوپله آن در خارج از کشور انجام شده باشد. این کارشناسان طی سالیانی متوالی به ارائه خدمات کوپله‌های متفاوت به مشتریان پرداخته و سبب جلب رضایت آنها شده است. برد AVR ولتاژ ترمینال های ژنراتور را کنترل کرده و از طریق استاتور تحریک کننده جریان را ارسال می کند.

دیزل ژنراتور

این پشتیبانی فنی قوی به کاربران اعتماد و آرامش در استفاده از دیزل ژنراتورها می‌دهد. پس از هر ۲۰۰۰ ساعت کارکرد موتور، دستگاه تنفس موتور باید با سوخت دیزل تمیز گردد. تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور بر روی هواگیرها با برداشتن محفظه ها، برداشتن هواگیر از درپوش سرسیلندرها، شستن و پاکسازی آن ها با هوای فشرده انجام می شود. با این وجود، پیروی از روش و فاصله زمانی تعیین شده خدمات بسیار مهم می باشد.

قیمت دیزل ژنراتور 300 کاوا ( 300Kva )

این نوع ژنراتورهای نسبتا جدید تولید شده شرکت کامینز پاور انگاستان، به لطف محفظه های ضعیف صدا با فشار صوتی 103 دسی بل LWA و 74 دسی بل (A) در فشار صوتی 7 متر، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که آلودگی صوتی کمتری را ایجاد می کنند.

دیزل ژنراتور

مراکز و صنایع زیادی وجود دارند که به طور دائم نیازمند جریان برق هستند و در صورت قطع برق می تواند خسارت های زیادی وارد کند. از نمونه های این نوع مراکز می توان به بیمارستان ها،مکان های عمومی، فرودگاه ها، برج های مسکونی، ساختمان های تجاری و فروشگاه ها اشاره کرد.

قبل از خرید دیزل ژنراتور، باید توان و شکل بار مصرفی شبکه خود را بررسی کنید تا بتوانید توان ژنراتور را به درستی انتخاب کنید.

دیزل ژنراتور

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما