نبود بازار خودرو امروز؛ ثبات کامل قیمت در اکثر خودروها + نمودار قیمت


آفتاب نیوز :

قیمت خودرو امروز 20 مهر 1402 از کاهش جزئی بهره مند خواهد شد. البته بیشتر بازار ثبات قیمت را ترجیح می دهد، اما محصولاتی هستند که کاهش قیمت جزئی را تجربه می کنند.

اخبار مربوط به تسریع روند واردات در بازار فعلی که نرخ دلار از ثبات نسبی برخوردار است، ممکن است بر این کاهش جزئی قیمت ها تاثیرگذار باشد. روز گذشته خبر واردات حدود هزار دستگاه هیوندای النترا منتشر شد و سپس صحبت های عباس علی آبادی مبنی بر واردات ماهانه 10 هزار دستگاه از ماه آینده به گوش رسید که تاثیر آن در بازار امروز به وضوح قابل مشاهده است.

با توجه به قیمت های منتشر شده سایت کارنامه، امروز قیمت خودرو اندکی تغییر می کند.

قیمت خودروهای داخلی عمدتا ثابت است اما افت قیمت بسیار کمی نیز گزارش می شود.

شاهین جی یکی دیگر از محصولات شرکت سایپا است که دیروز یک میلیون تومان و امروز دو میلیون تومان دیگر افت کرد و با قیمت 582 میلیون تومان به فروش می رسد.

رانا پلاس یکی از سدان های تولید شده توسط ایران خودرو با پلت فرم پژو 206 است. این خودرو نیز از افت قیمت در بازار در امان نماند و نسبت به روز گذشته با کاهش 5 میلیون تومانی وارد کانال 500 میلیون تومانی شد.

پژو 207i از دیگر خودروهای هاچ بک موجود در بازار است که رکورد افزایش قیمت دارد. هاچ بک محبوب فرانسوی که دیروز با پنج میلیون افزایش به 605 میلیون تومان رسید، امروز نیز همین افت را تجربه کرد و به 600 میلیون تومان رسید.

واحد 6 سرعته توربو دنا پلاس که رکورددار کمترین قیمت در بازار است، تنها با 6 میلیون تومان ارزان شدن توانست به 728 میلیون تومان برسد.

قیمت خودروهای جمع آوری شده نیز همانند بازار اندکی کاهش یافته است.

جک J4 آپشنال که در حال حاضر یکی از ارزان ترین سدان های کامپکت موجود در بازار است، در چند روز گذشته افت چند میلیونی را تجربه کرده است. این خودرو امروز پنج میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان شده و 725 میلیون تومان به فروش می رسد.

توربوشارژر جدید چری آریزو 5 یکی دیگر از تاسیسات سدان است که مدیران خودرو وظیفه نصب آن را بر عهده دارند. این سدان چینی با 20 میلیون تومان به یک میلیارد و 800 میلیون تومان رسید که توانست رکورد افت قیمت را در بازار پلاگین به ثبت برساند.

کراس اوور چری تیگو 7IE جمع آوری شده توسط مدیران خودرو نیز با افت جزئی پنج میلیون تومانی توانست با قیمت یک میلیارد و 380 میلیون تومان به فروش برسد.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره یکی از پرطرفدارترین کراس اوورهای گروه بهمن طی دو روز اخیر 15 میلیون کاهش قیمت داشته و از زمان شروع معاملات امروز 15 میلیون دیگر کاهش قیمت داشته است. به یک میلیارد و 500 میلیون تومان رسید.

با توجه به اینکه روز بعد (چهارشنبه) تنها روز کاری هفته جاری است، احتمال تغییر قیمت خودرو در این هفته را به شدت کاهش می دهد. این در حالی است که از هفته آینده افزایش نرخ دلار باید رصد شود و در صورت وجود تغییرات خاصی در نرخ دلار آزاد باید منتظر تغییراتی در بازار خودرو نیز باشیم.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما