قابلیت جذب 100 هزار میلیارد تن سرمایه برای صنعت برق

عنوان 20- همیدریزو صالحی به عدم تعادل برق و گاز که ناشی از عدم سرمایه گذاری در 15 سال گذشته بوده است اشاره کرد و گفت: می توانیم مشکل عدم تعادل را در 2 تا 3 سال آینده از طریق بورس حل کنیم. مصرف صنعت 120 میلیارد کیلووات ساعت برآورد شده است که بر اساس میانگین قیمت برق پرداختی صنعت به 100 میلیارد تومان می رسد.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت های تبادل انرژی و شبکه برق برای تبادل برق وجود دارد، افزود: تنها چیزی که از دولت می خواهیم همکاری است تا صنعت برق از بن بست خارج شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران به تشریح طرح واردات 60 درصدی برق به بورس انرژی پرداخت و گفت: 40 درصد سهم دولت در نیروگاه برق خانوار و یارانه می دهیم. . صنایع گیاهی و از طرف دیگر صنایع انرژی بر که قیمت واقعی دارند باید به بورس انرژی بروند.

وی با اشاره به عملکرد خوب ایجاد تالار سبز برق، تصریح کرد: در سالن برق سبز قیمت بر اساس عرضه و تقاضا حرکت می کند، مشابه آنچه در کشورهای دیگر دنیا مانند ترکیه شاهد هستیم.

صالحی بر اراده قوی دولت در زمینه اصلاحات بخش برق تاکید کرد و خاطرنشان کرد: تضمین می کنیم با تامین 60 درصد برق مشکلی در تبادل انرژی وجود نداشته باشد. آنچه صنایع به دنبال آن هستند برق ایمن و پایدار است.

وی تاکید کرد: بورس انرژی ایران توانایی جذب 100 هزار میلیارد تومان سرمایه برای صنعت برق را دارد./ایلنا

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما