کاشت یک ضرورت انکارناپذیر کشاورزی منطقه است

گلورا جلولی

با عنایت به گستردگی مرزهای کشور و تنوع اقلیمی مناطق مختلف، دستیابی به الگوی مناسب کشت، ضرورتی انکارناپذیر است که از آن حداکثر استفاده از عوامل و نهادهای تولیدی به ویژه عامل محدودکننده آب می‌تواند باشد. به دست آمده.

همچنین کشاورزی با روش سنتی بدون در نظر گرفتن اطلاعات جدید و با توجه به اکوفیزیولوژیکی تولید محصولات از یک سو منجر به هدر رفتن پول و منابع می شود و از سوی دیگر پاسخگوی نیازهای مردم نیست. جامعه در حال رشد از این منظر برای افزایش بهره وری نیروی کار در هر منطقه، معرفی روش کاشت یکی از اقدامات ضروری است که کشاورزان باید به آن توجه داشته باشند. برای این منظور بر اساس میزان بارندگی، دما، اقلیم، فناوری و نوع خاک هر منطقه جغرافیایی، روش ها و روش های کشت محصولات کشاورزی ترتیب و اعلام می شود.

در این زمینه مدیر اداره هماهنگی توسعه کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر از ابلاغ طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی استان بوشهر و ضمیمه تبلیغاتی ویژه آن همزمان با هفته دولت خبر داد.

شهریار مرشدی بعدازظهر سه شنبه در نشست بررسی وضعیت تولید محصولات کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه این استان ظرفیت های مهمی در زمینه تولید دارد، رویکرد و هدف اصلی را راه رشد محصولات کشاورزی دانست. . این برنامه مبتنی بر حفظ و بهبود تولید با الگوی مصرف بهینه مواد است که اساس آن افزایش راندمان یک واحد سطح با افزایش سطح نفوذ، حفظ و بهبود شاخص‌های اقتصادی استفاده‌کنندگان و صرفه‌جویی ارزی است.

وی کاهش ضایعات، بهبود مدیریت تولید در دیم ها، ترویج کشت محصولات علوفه ای کم آبیاری و انتقال برنامه کشت سبزی و صیفی از فضای باز به شرایط گلخانه ای را از دیگر اهداف طرح کاشت نمونه برشمرد و گفت: به همین دلیل است. . آموزش و ترویج نقش مهمی در ایجاد انگیزه در کاربران و تبیین سیاست ها و اهداف برنامه و همچنین توانمندسازی کشاورزان در اهداف طرح ایفا می کند و برای هر منطقه یک برنامه گسترده آموزشی گسترده تهیه و اجرا شده است.

مدیر شعبه هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی منطقه بوشهر با اشاره به اعلام درخواست آموزش ترویجی طرح نمونه کشت محصولات کشاورزی افزود: در این اپلیکیشن آموزش ترویجی که به شهرستان ها ابلاغ شد در مجموع 1700 نفر تحت پوشش آموزش قرار خواهد گرفت.

به گفته مرشیدی، به منظور افزایش سطح پوشش دانش در بین کاربران، از روش های مختلف تبلیغاتی آموزشی از جمله مراکز آموزشی، سایت های مدل کامل، سمینارهای تبلیغاتی، جلسات توجیهی استفاده شد.

وی به نقش ترویج کشاورزی در افزایش راندمان تولید اشاره کرد و گفت: به افزایش راندمان و تولید توجه ویژه ای شد.

مدیر اداره هماهنگی توسعه کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر مهمترین کار در حوزه کشاورزی را از نظر توسعه عنوان کرد و افزود: توجه به گسترش در بخش کشاورزی موجب افزایش بهره وری و تولید می شود. در کشاورزی باید به کشاورزان دانش و تجربه داد.

اما کشاورزی مدرن در کشوری مانند ایران که در معرض بلایای طبیعی مانند سیل، خشکسالی و آفات گیاهی است، نیازمند توسعه زیرساخت های حمایتی مانند بیمه است. بر اساس اعلام نایب رئیس صندوق بیمه کشاورزی، در حال حاضر 40 درصد محصولات کشاورزی ایران تحت پوشش بیمه قرار دارند و بسیاری از آنها برای بیمه باغات، مزارع و مزارع خود اقدامی انجام نداده اند که این موضوع پس از آن موضوع منفی است. غیرمنتظره. وقایع ذکر شده در بالا خود را نشان می دهد. البته پایین بودن میزان غرامت شرکت های بیمه در بخش کشاورزی نیز دلیلی است که کشاورزان انگیزه کافی برای بیمه ندارند. در حال حاضر کشاورزانی که اقدام به کشت فرآورده های دارویی می کنند از نظر بیمه با وضعیت متفاوت و بهتری روبرو هستند چرا که پول بیمه توسط ستاد اجرایی فرمان امام پرداخت شده است.

اما این موضوع نیاز به اطلاعات و اطلاعات بیشتری دارد. علاوه بر این، با اجرای اپلیکیشن های مجازی، می توان به سرعت بیمه کشاورزی مانند خرید بیمه خودرو و غیره را به صورت آنلاین و در بستر مجازی تامین کرد.

به گزارش «ایسنا»، علی ریزو الامین در مراسم معرفی طرح ها و خدمات جدید بیمه کشاورزی اظهار کرد: امروز برنامه عباد ارائه شد که با این برنامه دلالان و در آینده کشاورزان به صورت آنلاین وارد زمین می شوند که در آنجا وارد زمین می شوند. می توانند به جزئیات زمین خود دسترسی داشته باشند. توجه داشته باشید و عملکرد و سرعت عملکرد را در آینده ببینید.

نایب رئیس صندوق بیمه کشاورزی تصریح کرد: خطاهای انسانی زیاد است، هوش مصنوعی و فناوری می تواند این خطاها را پوشش دهد.

الامین ادامه داد: در حوزه گیاهان دارویی نیز وارد شده ایم. در این بخش 100 درصد حق بیمه توسط کادر اجرایی سفارش پرداخت می شود و کشاورز هیچ گونه حق بیمه ای پرداخت نمی کند. لذا کشاورزان را به حوزه گیاهان دارویی دعوت می کنیم.

به گفته وی، حدود 40 درصد محصولات کشاورزی تحت پوشش بیمه قرار دارند که در نظر داریم با همکاری وزارت کشور آن را به 100 درصد برسانیم. در این بخش تفاهم نامه ها و قراردادهای خوبی داریم.

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما