گزارش فدراسیون جهانی کشتی از شکست مهیب آموزد


آفتاب نیوز :

فدراسیون جهانی کشتی در گزارش خود با اشاره به شادی زیاد آچیر از کسب مدال طلای بازی های آسیایی نوشت: این کشتی گیر مغولستانی مدال طلای بازی های آسیایی را هدیه ای از جانب خداوند می داند که با حرکتی ویژه به دست آمده است. عموزاد. این یک تکنیک (پیچش پشت) است که نیاز به زمان‌بندی، دقت و اجرای کامل، همراه با قدرت انجام آن دارد.

اتحاد جهانی ادامه داد: ژاکی بارها در مبارزات خود این تکنیک را اجرا کرده و پیروز شده است اما حرکت او مقابل آموزاد در فینال بازی های آسیایی بی نقص بود. روش او در اجرای این تکنیک به قدری تمیز بود که حتی آموزد که به همان اندازه در اجرای این تکنیک مهارت دارد، اگر نگوییم بهتر، نتوانست از خود دفاع کند. یاچی پس از به پایان رساندن یک پرتاب چهار امتیازی، از دفاع سست آموزاد نهایت استفاده را برد و به راحتی او را سه بار ناک داون کرد تا مسابقات را با رکورد کامل 11-1 به پایان برساند و اولین مدال طلای خود را در رده بزرگسالان کسب کند. و برای شکست 3 بر 1 در فینال قهرمانی آسیا مقابل آموزد.

این کشتی گیر مغولی در این باره گفت: در دوره دوم مبارزه آموزد کم کم داشت خسته می شد و در آن زمان فکر می کردم از پس این حرکت برمی آیم. این حرکت فرصتی برای من بود تا گل بزنم و برنده شوم. این حرکتی بود که خدا به من داد.

فدراسیون جهانی کشتی، وضعیت رحمان آموزودا در مسابقات جهانی بلگراد را با توجه به قهرمان فعلی کشور مشکوک ارزیابی کرد و ادامه داد: وی پس از شکست مقابل مسکویف و ممدوف در جایگاه پنجم قرار گرفت. اولین مبارزه او در بازی‌های آسیایی با عباس رحمانوف از ازبکستان نشان داد که کاهش وزن تا چه اندازه می‌تواند استادش را روی تشک ناراحت کند. چون سه بار از حریف عقب بود اما در نهایت با نتیجه 12 بر 6 پیروز شد. او سپس یاماگوچی ژاپن را 2-1 شکست داد و در نیمه نهایی مقابل باجرنگی از هند که پس از 13 ماه غیبت بازگشته بود، عملکرد بسیار خوبی داشت و 8 بر یک پیروز شد.

جام جهانی برای تومور آچیر نیز ناامید کننده بود. او در مسابقات جهانی 2021 با مدال برنز به بلگراد رفت اما امسال با شکست نزدیک به حاجی علی اف در رده نوزدهم قرار گرفت. این باخت روی تومور اوچیر تأثیر زیادی گذاشت، اما او برگشت و مدال طلای بازی های آسیایی را به دست آورد.

وی گفت: در مسابقات جهانی شکست خوردم و مدت ها حالم را بد کرد. اما در عرض 10 روز بعد از آن از هر لحاظ بهبود یافتم و توانستم مدال طلا را کسب کنم و از این بابت بسیار خوشحالم. چون بعد از قهرمانی جهان خیلی ناامید شدم.

از آنجایی که وی نتوانست جزو پنج نفر برتر مسابقات جهانی باشد، باید در مسابقات انتخابی المپیک در آسیا که در بیشکک قرقیزستان برگزار می شود شرکت کند تا بتواند به المپیک سال آینده راه یابد.

آچیر تاکید کرد: به سختی تمرین می کنم و تمام توانم را برای کسب سهمیه المپیک به کار خواهم گرفت.

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما