تولید؟ پرسپولیس به عقب نگاه نمی کند


آفتاب نیوز :

بهروزی سلطانی دروازه بان و پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره دومین دیدار این تیم در لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس ثابت کرد هیچ تیمی نیست که به نصر ببازد. وقتی بازی قبلی پرسپولیس و نصر را دیدم، گفتم در زمین بد چمن آزادی شکست خوردیم وگرنه تیم یحیی روی چمن خوب شکست نمی خورد.

وی افزود: باید گفت شکست پرسپولیس از نصر تنها تقصیر یک نفر بود و آن فرد مسئولیت نگهداری چمن آزادی را بر عهده داشت. در غیر این صورت پرسپولیس می تواند به نتیجه دلخواه برسد.

دروازه بان سال های آخر این تیم خاطرنشان کرد: «پرسپولیس» تیمی است که در زمین فوتبال بازی می کند. از قدیم الایام اینطور بوده است. ما از آن دسته تیمی نیستیم که عبور کنیم و در هوا بمانیم. «پرسپولیس» تیم معروفی است که در زمین فوتبال بازی می کند، اما در بازی قبلی مقابل نصر شرایط مهیا نبود، اما در قطر دیدیم که پرسپولیس چقدر خوب و مساوی در زمین بازی می کرد.

سلطانی با اشاره به عملکرد خط دفاع و دروازه بان این تیم توضیح داد: بازیکنان خط دفاعی «پرسپولیس» توانستند در این بازی به خوبی مهاجمان خطرناک الدیل را حفظ کنند. البته علیریزو بیرانوند در چند صحنه بسیار خوب عمل کرد و توپ را به خوبی دید و یا مانع شد و یا آن را جمع کرد. در مجموع دروازه بان «پرسپولیس» در روز دیدار با «الزیل» تحت فشار زیادی نبود اما در مجموع بیرانوند کار خود را به خوبی انجام داد. مدافعان هم خوب کار کردند. مهم برد بود که در خارج از خانه ارزش بیشتری داشت.

وی درباره عملکرد امید عالیشاه در این دیدار نیز گفت: شاید یکی از بهترین و سریع ترین بازیکنان پرسپولیس در این دیدار امید عالیشاه بود. اصلاً باید غیرت و شجاعت این فوتبالیست را ستود. نمی توان او را نادیده گرفت. عالیشاه ثابت کرد که چقدر پرسپولیس را دوست دارد و برای این تیم عرق می آورد.

سلطانی درباره گل این بازیکن گفت: این نشان می دهد فوتبالیست چقدر باهوش است. عالیشاه قبلاً این مدل را گرفته و شانس خود را دوباره امتحان کرده است. فرود آوردن توپ در شش مرحله بسیار خطرناک است و می تواند تمام محاسبات مدافعان وسط و دروازه بان تیم را خراب کند. او در چنین شرایطی توپ را به بهترین نقطه فرستاد و گل مهمی به پرسپولیس زد.

سلطانی با تاکید بر رفتار برخی شهروندان قطری در قبال بازیکنان پرسپولیس و توهین به سبزه ورزشگاه عضدی خاطرنشان کرد: اینگونه حرف ها معمولا توسط بازنده ها مطرح می شود. هرکس بازیکن «پرسپولیس» را مسخره کند یعنی از نتیجه بازی ناراحت است و طاقت نیاورد. اما پرسپولیس در زمین صحبت می کند نه قبل و بعد از بازی. خوشبختانه پرسپولیس در خانه با یک دهم هزینه الدحیل توانست تیم گران قیمت و گران قیمت قطر را شکست دهد که این بهترین خاطره برای آنها بود که پرسپولیس برای الدحیل و هوادارانش رقم زد.

وی در مورد بازی بعدی این تیم مقابل گل گهر سیرجان توضیح داد: هیچ بازی برای پرسپولیس آسان نیست، مخصوصا مقابل تیم هایی مانند این ها که خود را بالا نگه می دارند و معتقدند جایشان باید در بین تیم های بالای جدول باشد. گل گهر سیرجان یکی از تیم هایی است که در چند سال اخیر وارد لیگ برتر شد و مطمئنا این رقابت ها را داغتر کرد. امیدوارم شاهد فوتبال خوبی از هر دو تیم باشیم، اما مطمئنم پرسپولیس در نهایت این تیم را شکست خواهد داد.

بازیکن قدیمی «کرژوی کاپاتخت» درباره جایگاه بالای جدول و نزدیک بودن «استیکلول» از نظر امتیازی به این تیم یادآور شد: «پرسپولیس» چه «استقلال» و چه تیم های دیگر پشت سرش را نگاه نمی کند. ما فقط به جلو حرکت می کنیم. زمانی که خودمان فوتبال بازی می‌کردیم، با همان ذهنیت بیرون آمدیم که باید پیروز شویم و با پیروزی بازی را ترک کنیم.

وی ادامه داد: در قطر هم ثابت شده که اگر پرسپولیس بخواهد نتیجه بگیرد، می گیرد. این تیم قدرت زیادی دارد تا هر زمان که بخواهد نتایج دلخواه را بگیرد و پیروز شود. فقط باید شرایطی برای آن ایجاد کرد که یکی از آنها زمین مساعد است. در دیدار «نساجی-الهلال» دیدم که زمین «آزودی» تا حدودی بهتر شده است که اگر این کیفیت بهتر شود در بازی «پرسپولیس» تاثیر مثبت خواهد داشت.

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما