در سراسر کشور، کمیته اجرایی برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات پارلمانی آغاز به کار کرده اند.

دومین همایش اطلاع رسانی – آموزشی دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی، صبح امروز (دوشنبه 17 آبان 1402) با حضور رئیس و کارشناسان انتخابات شورای نگهبان و وزارت کشور به طور همزمان در تهران و مراکز مناطق برگزار شد. .

در این همایش مدیران ادارات کنترل و بازرسی انتخابات مناطق و مدیران انتخابات مناطق از طریق تماس تصویری با محل برگزاری همایش در تهران ارتباط برقرار کردند که امین الله زمانی مدیر کل انتخابات امور شورای نگهبان آنجا بود. و محسن اسلامی مدیر کل ستاد انتخابات وزارت کشور و سخنگوی ستاد انتخابات حضور داشتند.

وی در ابتدای این جلسه با اشاره به قانون جدید انتخابات شورای اسلامی گفت: در این قانون منافع عادلانه و برابر نامزدهای انتخاباتی از اماکن عمومی برای تبلیغات ذکر شده است و پیش بینی شده است که کمیته ای (کارگروهی) اقدام کند. برای بررسی تبلیغات در هر استان ایجاد شود

مدیر کل امور انتخابات شورای نگهبان به ماده ۸۱ قانون انتخابات مجلس اشاره کرد که در آن آمده است: به منظور تشکیل و مدیریت تبلیغات انتخاباتی و ایجاد شرایط مساعد برای برگزاری انتخابات رقابتی و همچنین تضمین منافع برابر نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی. نهادهای دولتی و دولتی، کمیسیون بازرسی انتخابات منطقه ای، یک هفته پس از پایان ثبت نام نامزدها، انتخابات در هر منطقه زیر نظر کمیته اجرایی مرکزی برگزار می شود.

وی فلسفه تشکیل این کمیته ها در هر منطقه را تضمین عدالت انتخاباتی در تبلیغات و کنترل رفتار تبلیغاتی نامزدها عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که آیین نامه اجرایی آن به زودی از سوی وزارت کشور ابلاغ شود. ممکن است. .

زمونایی در ادامه تشریح و تشریح تبصره های این ماده گفت: باید تلاش شود تا امکانات دولتی و دولتی برای تبلیغات نامزدها ایجاد و استفاده شود تا در شکل گیری علاقه انتخاباتی و حضور مردم بیشتر شود.

آغاز آزمون صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستگاه های اجرایی

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور نیز در این نشست با بیان اینکه وزارت کشور در تلاش است تا انتخابات با شور و نشاط برگزار شود، اظهار داشت: تاکنون جلساتی بین وزارت کشور و شورای نگهبان برگزار شده است. بهتر است انتخابات هر چه زودتر برگزار شود

وی درباره قانون جدید انتخابات نیز گفت: اجرای این قانون به اجرای راهکارهای ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت کمک می کند. امیدواریم با اجرای کامل ماده 81 قانون انتخابات شور و نشاط خاصی ایجاد شود و شاهد حضور مردم در انتخابات باشیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور همچنین اعلام کرد: 1218 کمیته اصلی و فرعی در سراسر کشور تشکیل و شروع به فعالیت کردند و اکنون این کمیته ها مشغول بررسی صلاحیت های خود هستند.

رحیمی نماینده سازمان سیما نیز در این جلسه در خصوص ابتکار این سازمان برای ستادهای انتخاباتی این دوره و راه اندازی شبکه های تلویزیونی برای حوزه 208 توضیح داد و گفت: از همه توان استفاده خواهیم کرد. فرصت ها. امکانات رسانه های جمعی برای ترویج انتخابات.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما