روانشناس زن بهتر است یا مرد؟ سوالی که باید از خود بپرسید


آفتاب نیوز :

اولین قدم برای حل مشکل مراجع، برقراری ارتباط موثر بین روانشناس و عموم است. این رابطه موثر باید به گونه ای باشد که مشتری احساس راحتی کند و بتواند به راحتی موضوع را مطرح کند. ارتباط مناسب بین دو طرف باعث ایجاد اعتماد و ایجاد محیطی آرام برای بیماران می شود. انتخاب روانشناس زن یا مرد یک اولویت شخصی است و آنچه را که باید بدانید را در زیر توضیح خواهیم داد.

چرا فکر می کنیم روانشناس زن بهتر از مرد است؟

درمان سلامت روان نیاز به صمیمیت دارد و مردم به طور طبیعی به دنبال روانشناسانی هستند که ملایم و فهمیده باشند. از آنجایی که بیشتر ما در کنار مادران و خواهران خود بزرگ شده‌ایم، اغلب از زنان انتظار داریم که نقش‌های مراقبتی، به‌ویژه نقش‌های مربوط به حمایت عاطفی را ایفا کنند.

این ممکن است نتیجه انتظارات مبتنی بر جنسیت در جامعه ما باشد، جایی که مردان در بیان احساسات ضعیف هستند و زنان بالغ تر و صبورتر دیده می شوند.

عامل دیگری که منجر به این طرز فکر شده است، سطح مشاغل مردانه است. برخی معتقدند مردان راننده و مهندس و زنان معلم و پرستار هستند. بیشتر توقعات مردم بر اساس آن چیزی است که معمولاً در اطراف خود می بینیم و از آنجایی که این کلیشه های گذشته مدام در ذهن ما تکرار می شوند، فکر می کنیم که درست هستند.

بینش آماری سومین دلیلی است که این دیدگاه را به وجود آورد. مطالعات آماری نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان به دنبال درمان هستند و برخی از مطالعات نشان می‌دهند که افراد بیشتر روانشناس همجنس را ترجیح می‌دهند. بنابراین، از آنجایی که زنان بیشتری به دنبال درمان هستند، روانشناسان زن بهتر هستند.

روانشناس زن چه کمکی به زنان می کند؟

برخی از زنان روانشناس همجنس را ترجیح می دهند و از روانشناس انتظار دارند که دیدگاه یکسانی نسبت به مشکلات و زندگی داشته باشد. این افراد دوست دارند با یک روانشناس احساس راحتی کنند و احساسات خود را با کسی که تجربه آنها را درک می کند در میان بگذارند. دیگران انتظار عکس این را دارند و از روانشناس می خواهند که دیدگاه متعادلی از نگرانی های آنها ارائه دهد.

برخی از زنان راحت‌تر مشکلات خود را با فردی همجنس در میان می‌گذارند و ترجیح می‌دهند با کسی که تجربیات مشابهی داشته است صحبت کنند. فرهنگ کشور ما به گونه ای است که اکثر خانم ها ترجیح می دهند مسائل خصوصی و شخصی خود را با یک روانشناس زن در میان بگذارند. به عنوان مثال، زمانی که زنی قربانی خشونت یا آزار جنسی می شود، بهتر است با یک روانشناس زن مشورت کنید.

بسیاری از زنان برای رابطه جنسی و مشاوره خانواده به روانشناسان زن مراجعه می کنند و صحبت در مورد مسائل جنسی با روانشناس مرد برایشان سخت است و بسیاری معتقدند روانشناس زن بهتر می تواند مشکلات محیط خانواده را حل کند. و بچه ها

چگونه یک روانشناس زن پیدا کنیم؟

زندگی در شهرهای شلوغ و بزرگ می تواند مشکلات عدیده ای ایجاد کند و برای تقویت سلامت روان در زندگی همیشه باید به روانشناس مراجعه کرد. در شهرهایی مثل شیراز می توانید راه های زیادی را برای یافتن یک روانشناس زن امتحان کنید، مانند پرسیدن از آشنایان، آزمون و خطا و جستجو در اینترنت!

یکی از مطمئن ترین راه ها برای یافتن روانشناس خوب در شهرهای بزرگ استفاده از پلتفرم های آنلاین است. یکی از محبوب ترین بسترها برای جستجو و رزرو قرار ملاقات با یک روانشناس خوب. شما می توانید به راحتی دایرکتوری جامع و بانک اطلاعاتی بزرگ روانپزشکان زن شیراز را در دکتر خوب مشاهده کنید و با انتخاب رشته کاری، نوبت بگیرید. روانشناسان حرفه ای احساسات خود را کنترل می کنند و احساسی عمل نمی کنند و از دانش و تجربه خود برای کمک به مراجعان خود استفاده می کنند و به همین دلیل بسیاری ترجیح می دهند مسائل خصوصی خود را با روانشناسان زن در میان بگذارند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، توصیه می کنیم با بهترین روانشناس زن شیراز تماس بگیرید.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما