لیلی افشار درگذشت


آفتاب نیوز :

این هنرمند پس از تحمل یک دوره بیماری در سن 63 سالگی در حالی درگذشت که یکی از آثارش به تازگی در ایران منتشر شده است.

لیلی افشار یکی از 12 گیتاریست بین المللی بود که برای نواختن گیتار آندرس سگویا در کلاس های پیشرفته خود در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی انتخاب شد. بعد از این درس بود که استاد سگویا در مصاحبه ای در NBC در مورد افشار پیش بینی کرد که روزی او موسیقیدان مشهوری خواهد شد. علاقه او به موسیقی معاصر باعث شد تا یکی از اولین اجراکنندگان آثار رضا ولی، گری ایستر، جرارد روجد، لوریس چوبانیان، آرن ملنس، کامران اینجه، باربارا کولب، مرلین زیفرین و سالوادور بروتونز و غیره باشد.

او کنسرت های متعددی را در ایران، آمریکا، انگلیس، ایرلند، کانادا، فرانسه، دانمارک، ایتالیا، آفریقا، نیوزلند، استرالیا و آمریکای جنوبی برگزار کرده است و همچنین در “لندون ویگمور هال”، “مرکز هنرهای نمایشی کندی” جشنواره موسیقی بزرگ تایتان، “جشنواره موسیقی اسپان”، “مدرسه هنرهای زیبای بانف”، “جشنواره موسیقی منتون” و “آکادمی آمریکایی در رم”.

واشنگتن پست لیلی افشار را “فوق العاده بی گناه، بی نقص و شگفت انگیز” توصیف کرد. او همچنین برنده جایزه Orville H. Gibson برای بهترین نوازنده گیتار کلاسیک زن شد

مقالات لیلی افشار درباره Castel Nuovo-Tedesco و Francesco به چندین زبان در Guitar Review، I1 Fronimo و Guitar and Lute منتشر شده است.

این هنرمند گهگاه در ایران کنسرت برگزار می کرد.

لیلی افشار نوه رضا افشار وزیر راه در زمان رضا شاه پهلوی بود.

مراسم تشییع پیکر این هنرمند فردا 11 آبان ماه در تنکابن زادگاهش برگزار می شود.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما