همکاری سازنده و مثبت

تیتر 20/ مزدک جمشدی – داوود قربین، مدیر فروشگاه های زنجیره ای شهروند در گفتگو با تیتر 20 در خصوص همکاری «شهروند» با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کالا، گفت: ما در «شروند» به تعهدات خود بر این اساس عمل می کنیم. قراردادها ما انجام داده ایم و به انجام آن ادامه می دهیم و برای شرکای تجاری خود ارزش و اهمیت قائل هستیم.

مدیرعامل شرکت «شهروند» همکاری مثبت با عرضه کنندگان کالاهای مرغوب و ضروری در گروه «شهروند» را در کاهش دغدغه دولت برای تامین مایحتاج مردم به ویژه در مواقع بحران موثر دانست و تصریح کرد: در مواردی که در برخی از فروشگاه ها و مراکز توزیع با کمبود کالا مواجه هستیم، مغازه ها شهروندان در کنار مردم بودند و قفسه های خود را پر از اجناس می کردند. رونق سبد خرید شهروندان یکی از مهم ترین اهدافی است که در سروند دنبال می کنیم و با مقاومت در برابر افزایش قیمت هر کالایی به ویژه مواد اولیه مانند برنج، گوشت، روغن و … تلاش می کنیم. تا رضایت خریداران شهر سروند افزایش یابد. از جمله این اقدامات توزیع گوشت قرمز، تنظیم بازار است که از ابتدای سال جاری تا اطلاعیه بعدی با قیمتی بسیار کمتر از بازار به شهروندان انجام می شود.

وی در پاسخ به خبرنگار «تیتر 20» مبنی بر محاسبات نادرست برخی از زنجیره های خرده فروشی در خصوص تامین کنندگان، اظهار کرد: از این حیث باید بر قراردادهای منعقد شده بین دو طرف نظارت شود. ممکن است در زمان عقد قرارداد از ابتدا شرایط خاصی در نظر گرفته شده باشد اما بعدا شرایط بازار تغییر کند اما طرفین طبق قرارداد عمل کنند. موضوع دیگر این است که تجارت یک خیابان دو طرفه است و باید هر دو طرف را در نظر گرفت. ممکن است آن شرکت نیز در اجرای تعهدات خود در قبال فروشگاه های زنجیره ای رفتار بدی داشته باشد که این خود نکته مهمی است.

اقتصاد مقیاس توسعه فروشگاه های بزرگ و بسیار بزرگ، وسیله ای برای کاهش قیمت کالاها و جلب رضایت مردم است.مدیرعامل شرکت «شهروند» درباره برخی از مشکلات پیش روی توسعه فروشگاه ها از جمله گرانی ملک و حاشیه سود کم، گفت: فروشگاه های زنجیره ای گاهی یک ابزار کسب و کار نیستند، بلکه یک ابزار خدماتی هستند و بنابراین فکر می کنم این یعنی اگر فردی مجتمع بسیار بزرگی را افتتاح کند در صورت همکاری با فروشگاه ها ضرایبی که با هزینه ساخت از او گرفته می شود کمتر از واحدهای کوچک خواهد بود. به عبارت دیگر باید تشویق و وسیله ای در نظر گرفت و برای افرادی که مجموعه های بزرگ و هایپر را ساماندهی می کنند، مزایایی مانند وام کم بهره اختصاص می یابد و به ایجاد مجموعه های بزرگ کمک می کند.

آسیب دیدگان با اشاره به صرفه جویی در مقیاس افزودند: حمایت از توسعه فروشگاه های بزرگ و بسیار بزرگ با استفاده از صرفه جویی در مقیاس باعث کاهش قیمت تمام شده کالا و در نهایت رضایت مشتریان می شود.

رئیس شرکت «شهروند» در خصوص نقش انجمن صنفی گفت: نقش انجمن صنفی همکاری با نهادهای توسعه ای و حوزه سرمایه گذاری، تدوین استانداردهای این کار و شناسایی سرمایه گذاران در این بخش، برقراری ارتباط مثبت با صنایع مرتبط و استفاده از ظرفیت های موجود در هر صورت پاساژها و مجتمع های تجاری نیز دارای انجمن هستند و رابطه مثبتی بین دو طرف ایجاد شده است و باید از مشارکت انجمن مربوطه برای توسعه فروشگاه های بزرگ استفاده شود.

مالباختگان با اشاره به اینکه ارزیابی خاصی از فعالیت انجمن فروشگاه های زنجیره ای ندارم، گفت: باید بگویم ارتباط خوبی بین هیات مدیره و اعضای انجمن وجود دارد. در این راستا جلسات منظمی در این زمینه برگزار می شود و ارتباط خوبی با دستگاه های حاکمیتی برقرار شده که البته نیاز به تقویت بیشتر دارد.

شرکت های توزیع و تدارکات برای تجارت ضروری هستند هزینه اصلی یک محصول، کل هزینه محصول به اضافه هزینه های توزیع و ذخیره سازی است.مدیر شبکه فروشگاهی شهروند در پاسخ به سوال خبرنگار تیتر 20 در خصوص چالش های سود و قیمت گذاری گفت: درج قیمت تولید کننده و قیمت مصرف کننده در محصول فضای رقابتی را محدود می کند. بهبود کیفیت محصول زیرا این نوع قیمت گذاری منجر به این می شود که برخی از شرکت هایی که تمایل به عرضه محصولات و کالاهای باکیفیت دارند، زمینه فعالیت نداشته باشند و در نتیجه فرصت تولید باکیفیت در آنها کاهش یابد.

افزایش قربانیان ادامه داد: از این نظر معتقدم دولت باید نظام قیمت گذاری را کنترل کند و فعالیت ها را مشخص کند، اما قیمت نهایی محصول نباید در اجناس لحاظ شود، زیرا تعیین قیمت نهایی مرتبط است. پارامترهای مختلف یکی از این مولفه ها تحویل و تدارکات کالا است. بنابراین اگر قیمت معینی روی کالا بگذاریم و همه شرایط را تا این قیمت رعایت کنیم، باعث می شود برخی از این مسائل نادیده گرفته شود.

وی در خصوص هزینه توزیع و توزیع کالا اذعان داشت: شرکت های پخش برای کسب و کار لازم و ضروری هستند و قیمت کالا تمام هزینه محصول به اضافه هزینه هایی مانند حمل و نقل و نگهداری است. بنابراین، میدان رقابت باید با در نظر گرفتن محدودیت های خاص باز نگه داشته شود، اصول خاصی در این زمینه تدوین شود و قیمت گذاری بر اساس این اصول باشد. در نتیجه تولیدکننده ای که کالای باکیفیت ارائه می دهد نباید به خاطر گرانی ممنوع الکار شود، زیرا برای این کیفیت هزینه بیشتری پرداخت کرده و باید قیمت کالای خود را بر اساس این کیفیت تعیین کند، باید کالای بی کیفیت عرضه شود. ارزان تر شوند تا در آینده بازاری داشته باشند و کیفیت آنها افزایش یابد.

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما